Jdi na obsah Jdi na menu
 

LaVey - Satanská bible

3. 6. 2007

"A navíc podezírám bdm, že asi jako jediná v této diskusi chápe, co vlastně je ten LaVeyův "satanismus" :-))" napsal graver. Co se týče mě, tak jeho podezření je oprávněné. Nečetla jsem, neznám, jen jsem nakoukla.

Můžete také, třeba tady: http://www.odaha.com/odaha.php?f=SatanskaBible

Snažila jsem se číst... Problém je v tom, že když je někde sex, tak se čtenáři mé úrovně zaměří na příslušné pasáže a to další už je nebaví :-)). No, ještě to zkusím, doopravdy...

***

Poznámky myšlené vážněji:

1 Sex s náboženstvím mi nějak nejde dohromady, protože víra, náboženství - to je duševní poloha, meditace, kdežto sex, to nebudu rozvádět :-). Jistě, tantra lásky a podobné praktiky, kdy se sexualita převádí do jiné hladiny vědomí a meditace a bůhví kam se tím člověk dostane, když to umí. Jenže - tak daleko satanismus není (nebo je?), tam to zůstalo na úrovni spíš vymezování morálních zásad.

2. Satanskou bibli jsem začínala číst s jakousi vnitřní averzí. Zrovna tak si dovedu představit, že jí čte někdo s opačnými pocity a s opačným očekáváním. Vždy ale s předem vyhraněnými názory.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

sHmnJrHLmVYN

(ffrlct@cbbenn.com, 25. 12. 2009 16:47)

S2nYky <a href="http://wdpmvovubzsg.com/">wdpmvovubzsg</a>, [url=http://tjdtwbqaktbe.com/]tjdtwbqaktbe[/url], [link=http://vlmkfipfcluv.com/]vlmkfipfcluv[/link], http://lprxzlwglqlq.com/

DNHxyzQLqJwetENTQi

(ieuthj@rmygom.com, 2. 11. 2009 15:39)

Atzvrf <a href="http://xnpihyzutvqw.com/">xnpihyzutvqw</a>, [url=http://esoubzpkxxyc.com/]esoubzpkxxyc[/url], [link=http://onuexdgoxkko.com/]onuexdgoxkko[/link], http://xwgryovviuqj.com/

jGSswxjamGteqzpza

(zmeouxbs@eatxhcri.com, 28. 10. 2009 10:51)

les analogues existent ?, <a href="http://mipagina.univision.com/comprarviagra1">comprar viagra</a>, [url="http://mipagina.univision.com/comprarviagra1"]comprar viagra[/url], http://mipagina.univision.com/comprarviagra1 comprar viagra, %-),

Oběť :-)

(bdm, 4. 6. 2007 15:30)

Jo, špatně jsem to pojmenovala - oběť není to správné slovo. Mimochodem Mayové praktikovali krvavé lidské oběti - a taky pro Bohy :-)))))) ale nic, zapomeňte na to :-)))). Já osobně bych o to setkání moc stála, jenže jsme dost rozházení po republice. Co se mě týká, tak já pořád živočišně spíše upřednostňuji tu první signální. I když tady ta druhá - to povídání na dálku - je pro mě taky příjemné :-)

Pro BDM: :-)

(Eva M., 4. 6. 2007 15:22)

Milá BDM :-)

* Mě tyto debaty taky moc baví - a bavily mě i dřív, když jsem byla nevěřící. Takže to neberu jako "oběť", ale jako příjemné trávení času s prima lidmi. Zatím se nám nepodařilo uskutečnit nějaké setkání "lidiček z BC" osobně u vínečka, tak jsem moc ráda, že můžeme popovídat tady na oaze o tématech důležitých i nedůležitých.

* Vůbec nepochybuju o tom, že žijete pozitivně! Ta vaše životní radost je cítit z každého vašeho příspěvku a moc vám to přeju! :-)

* Ani já nežiju ve strachu, pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám. Spíš to chápu tak, že prostě v životě je dobré se vyhýbat nebezpečným záležitostem - třeba nelézt na mokrou skálu bez lana, sahat na rozpálená kamna, přebíhat rušnou dálnici atd. Ano, jsou místa a věci, kterým se vyhýbám kvůli bezpečí a klidu, ale netrápí mě to.

Evičce :-)

(bdm, 4. 6. 2007 15:11)

Vím, jak je to s časem a proto jsem ráda, že čas obětujete tomuhle povídání - já fakt nemám moc příležitostí povídat si s věřícími, a ač oponuju a nesouhlasím, tak to pro mě není promarněný čas. A tak je to vlastně i s knížkami :-) A jesli jsou ty které knížky blízké nebo ne, je pro mě až druhořadé - já potřebuji nejdříve zjistit, co to pro mě znamená a jestli se v tom třeba najdu. O násilí podle mě musíme taky vědět, ať víme, o co v něm jde. A sami pak zjistíme, jak na tom jsme my. A ještě něco, co jste napsala o kousek níž: "ty volné chvíle naplnit něčím radostným, pozitívním, užitečným" víte, co já jsem díky své "nevíře" zjistila? Že já díky svému pohledu na svět očima přírodních zákonů můžu žít bez strachu, doufám, že pozitivně :-)), v úctě k okolnímu světu a myslím, že radostě až moc :-)))

Re: Nikdy :-)

(Eva M., 4. 6. 2007 14:56)

Milá BDM, knížky o křižáckých výpravách mi taky nejsou blízké, ani o Francouzské revoluci, ani o válkách... Já prostě nemám ráda násilí a války, asi jsem až příliš citlivá ;-) Vždycky to moc prožívám a trápí mě to, co se dělo.

Jak asi tušíte, s křižáckými válkami nesouhlasím. Pokud tady čtete mé příspěvky a úvahy, tak víte, že je mi zcela cizí šíření víry násilím. Považuju to za velkou historickou chybu, která nemá odůvodnění v Bibli - považuju to za velké pochybení LIDÍ, kterým šlo o moc, majetek, území atd. a kteří ke svým cílům využili šikovně vybrané citáty z Bible. Jsem si jistá, že Ježíš by křižácké války nepodpořil, naopak by velmi tvrdě zkritizoval všechny, kteří by něco takového prosazovali.

Obdobně považuju za historická pochybení takové hrůzy jako upalování čarodějnic i pálení knížek, dobu Temna atd. A vnímám to taky jako pochybení lidí, nikoliv jako chybu Bible - takové hrůzy nehlásal ani Ježíš ani jeho následovníci.

jen technická :-)

(bdm, 4. 6. 2007 14:48)

to, co jsem napsala v 14:46 patřilo Janě k těm knížkám :-)

Re: Síla knihy

(Eva M., 4. 6. 2007 14:48)

Jani F., děkuju za pochopení. Jsem moc ráda, že se mi podařilo - byť neuměle - vyjádřit svoje pocity tak, že je to aspoň trochu srozumitelné. Přeju hezký den :-)

Nikdy :-)

(bdm, 4. 6. 2007 14:46)

Tak tomuhle já opravdu nerozumím. Ač nesouhlasím s křesťanstvím, ráda jsem si koupila a přečetla knížky o křižáckých výpravách - a tam je tedy zla a krve :-)) Nebo zkuste něco o Francouzské revoluci - fakt se mi z ní zvedal žaludek - ale jsem ráda, že jsem jí četla. Hodně věcí je podle třeba přečíst už jen proto, ať víte, co nemusíte :-)

Milá BDM...

(Eva M., 4. 6. 2007 14:45)

... nezáviďte, není co :-)

Uvažuju celkem pragmaticky - můj čas není nekonečný a volna mám jen málo, asi jako každej. A proto chci ty volné chvíle naplnit něčím radostným, pozitivním, užitečným.

Nevyhledávám myšlenky a informace, které mi jsou cizí. Např. nechodím na porno-stránky ani na stránky o násilí, nemám potřebu hledat na internetu návody na výrobu bomby, nechodím na obscénní diskuze atd. atd. Kromě toho nechodím na X stránek s tématy, která mi nic neříkají - nemyslím si, že jsou špatná, ale prostě mě nezajímají.

Podobně i s knížkami - za celý svůj život nestihnu přečíst ani 1% knížek, které na světě vyšly. Nestihnu přečíst ani všechny, které mě přitahují a které by mě opravdu zajímaly. Tím spíš se snažím vybírat si, čemu věnuju svůj čas a čím se chci zabývat. A vím, že S.Bible není zrovna to, co by mě lákalo.

A čeho se bojím? Bojím se Zla obecně v jeho nejrůznějších podobách. Málokteré zlo je na první pohled viditelně špatné. Kolikrát něco začíná nenápadně a zpočátku to třeba i vypadá docela dobře. Vzpomeňte třeba na dobu nástupu Hitlera k moci. Dlouhá léta mu fandil nejen německý národ, ale i světoví politici.... a zlo se pomalu a nenápadně roztahovalo a rozrůstalo. A když se lidi vzpamatovali a uvědomili si, co vlastně vzniklo za mašinerii a ideologii, tak už bylo pozdě.

Podobně ani já si nechci zahrávat s něčím, o čem si myslím, že nejspíš povede ke zlému. Je mnoho jiných záležitostí, které mohu dělat místo toho a které mě obohatí.

Nikoho neodsuzuju za to, že si přečte to či ono. Ale mně se do takové četby prostě nechce, ok?
:-)

Síla knihy

(Jana F., 4. 6. 2007 14:39)

Já Evě M. v tomhle rozumím. Sice si osobně třeba zrovna tuhle knihu přečtu, ale mám k ní nevysvětlitelnou averzi už předem :-)). Nemůžu za to. Ale měla jsem doma třeba knihu o masových vrazích, nevím, kde se vzala, a musela jsem jí vyhodit, štítila jsem se jí a bylo mi při pocitu, že někde v knihovně je, špatně :-)). Opravdu na mě takhle knihy působí, některé zase naopak velmi příznivě :-).

Závidím :-)

(bdm, 4. 6. 2007 14:15)

Závidím Vám, Evičko, tu Vaší intuici předem tušit, která kniha je dobrá, která zlá, která temná a která ta správná. Já, kdybych ji měla, ušetřila bych si spoustu času :-).
Evičko, čeho se tak bojíte? Já vím, že je to hodně osobní otázka, ale i tak se ptám. Sama si přece rozhodnete, co je podle Vašich měřítek dobré a co zlé. A když to vezmu úplně prakticky, tak pokud hovoříte o boji Dobra a Zla a Zlo je Satan, tak přece nejlíp odoláme a umíme se bránit a můžeme zvítězit, když nepřítele poznáme. Mluvila jsem teď ve Vaší terminologi, přestože je mi cizí - to je jen upřesnění. Knihy Vám neublíží a ani něčí myšlenky neublíží. Záleží, jak tohle někdo předělá ve skutky.

Velmi subjektivní pocit

(Eva M., 3. 6. 2007 21:53)

Jana F. se mě v emailu zeptala na můj názor na Satanskou Bibli. Pro případ, že by můj postoj zajímal ještě někoho dalšího, napíšu pár slov sem.

Satanská bible? Upřímně řečeno nevím, co si o tom myslet. Já se nějak instinktivně vyhýbám všemu, o čem mám pocit, že je zlé a nedobré nebo že by mě to mohlo někam zatáhnout. Věřím, že jsou síly okolo nás - dobré i zlé - a nechci si s nimi zahrávat, protože nedokážu domyslet dosah to, co by se stalo, kdyby.... To je takové "podáš prst a chytnou celou ruku.." Já se takovýchto záležitostí a knih docela bojím.

Podobně se třeba doslova štítím knihy "Mein Kampf" a když tady vyšla, tak jsem ji nechtěla v knihkupectví ani vzít do ruky. A doma bych něco takového mít vůbec nechtěla :-)

Takže asi tak - nečetla jsem ji a číst ji ani nechci, nechci se zabývat něčím, z čeho mám dopředu takovej divnej temnej pocit. Možná je to moudré chování (haha), možná obyčejná zbabělost, nevím. Ale prostě nechci si zahrávat se silami, kterým nerozumím a kterých se bojím.